Saturday 1 October 2011

Naper Mcm Tu?

salam ....

 bak kata pepatah.. sekali air bah.. skali pantai berubah... pepatah yang mndalam maksudnyer.. just wondering.. blh ker kalau pepatah ni kita nak samakan dgn hati org? mudah berubah? tidak tetap pendirian? jika ya.. ape pnybab bnda ni trjadi? hermmm..


terlalu general kan per yg diungkit kan diatas.. senang cerita.. ia mngenai cinta.. cinta dhati berubah trhdp org lain.. cinta yg berputik dhati berubah mnjadi pudar.. mungkin diorg yg berubah ni ada alasan sendiri knapa cinta atau hati mereka berubah...

 mungkin berubah sbb tidak thn dgn prangai pasangan.. mungkin juga.. hati berubah selaras dgn masa.. blh ke mcm tu? dan mungkin jugak hati berubah dsebabkan 'ter'jumpa dgn org lain..

 as for me.. hati saya tak kan berubah selagi pasangan saya tak melakukkan perkara yang mnyakit kan hati saya.. bpaling pada org lain? itu bkn saya... berubah hati sbab dia tak faham saya dan kami tak serasi? itu jugak bkn saya.. prangai blh diubah.. just makan masa dan perlukan kesabaran.. beruntung sape dapat saya.. ''perasan!!''..

mcm maner hati sy berubah? tak pernah rasanya alami prasaan ni pada pihak sya dulu.. maksudnya. hati psgn saya yang berubah dulu.. sya mnarik diri dgn hati yang sakit.. tak tahan dgn perkara yang diulang berkali-kali.. tapi semua tu kisah dulu.. sudah jauh saya tinggalkan.. dan.. berlalunya setiap saat dan waktu.. mmbawa smua luka sya.. dan untuk hati sy berubah selepas itu..melupakan dia yg mempermainkn hati sya... hanya ambil masa yang sgt singkat.. sgt2 singkat..sya pun terkejut.. sbab.. tiba2 hati sya rasa kosong.. dan dia seperti tidak pernah wujud.. mungkin ini lah yang akn terjadi kalau hati sentiasa disakitkan dengan bnda yang sama!!...

 dan hati tu pun sudah diisi dengan org lain skrang ni.. (^_^) ... sy bahagia.. hrpnya untuk slamanya..
 
 berfikir sejenak.. knapa seseorg tu blh buat mcm tu.. knapa blh mempermainkn prasaan org lain? knapa mnyakitkan hati org lain? knapa bila melafazkan cinta pada seseorg dan selepas itu curang dgn org lain? knapa nak bercinta kalau tak blh nak setia? knapa bila wujud sayang dhati.. knapa hubungn itu tak dijaga? knapa sebelum dapat org yang dicintai.. beriya2.. tapi selepas dapat.. trus x beriya2 macam sebelum dapat.. knapa?..

dont u c dis.. dis is what we call love...

bukan ker berdosa bila menjalinkan suatu hubungan tapi tidak ada niat untuk berkawin dgn pasangan itu... untuk main-mainkah setiap hubungn yag terjalin itu? ...
soalan yang mcm ni lah yang mngasak ruang fikiran sy setipa kali mendgr kisah curang psgn org2 dsekitar saya... kejamnya mereka2 ni.. tak ade prasaan agaknyer.. mungkin.....

 sakitnya hati... bila kesetiaan diragut..  bila kepercayaan dpermainkan.... dan tahu ker kamu.. hati yang sakit bukan senang untuk diubati.. bukan snang untuk dirawat.. sbb hati tu terlalu lmbut..terlalu rapuh untuk dpegang.. dan ddlam hati ada sesuatu yang lbih lmbut.. iaitu perasaan.... ingatlah... luka dtangan mungkin blh dilihat brapa dalam nya luka itu.. tapi hati yang terluka.. hanya org yang mngalami merasainya....

No comments:

Post a Comment