Monday 17 October 2011

Andai Itu Takdirnya.....

salam....

Andai itu takdirnya brakhir kisah kita... saya trima.. Andai itu takdirnya smpai sini jodoh kita... sya trima...Andai itu takdirnya awk mncntai org lain.. saya juga trima.... kerana sy redha dgn ketentuanNYA... dan saya yakin Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk saya.. saya YAKIN!!.....

per terlintas lps baca ayt diats itu??
waahhh.. kelas kau jah...

jgn terpedaya.. ayt tu rekaan semata2...
feeling2 lps bca novel..
biasa la budk nk mmbesar..
mudah n cpt terpengaruh...
errrr.. kat mna lagi yg nk membesar tu ek??
nak tinggi lg ke??...
ok idayu...silakan brangan...
atau pun..
stu jer kmungkinan..
mmg ak x kan tinggi dah..
adakah maksud smkin mmbesar dsini.. smkin melebar????
cuba mmbayangkan skejap...
ohhh buruknya bygn..
syuh..syuhh.. x mo byg dah.. (smbil cubit2 lgn..suruh kmbali ke alm nyata...)

well..well.well..
cam ni la bla ayu tersesat jalan...
jauh dah melencong ni dari niat sebenar..
jom2.. kita blik ke jalan yang benarrr....

berbalik pada Andai Itu Takdirnya....
acctly... ni tajuk novel...
mmg super duper punya best la novel ni..
kalau x best xde la cap mohor wrna merah kat muka buku tu.. tulis ''novel terlaris'' kan..
novel karya Siti Rosmizah...
siti rosmizah ni mmg bagus cara penulisan dia...
sgt2 bagus..mmg ada seni la dia mnulis...
novel dia yg dulu 'cinta kau dan aku'' pun still melekat lagi kat hati aku ni...
tapi novel yg ''cinta kau dan aku'' tu.. dah x de kat tgn ak...
d atas sbb2 yg tertentu.. (blh x bg blik novel tu kat sy balik...huhu)



Andai Itu Takdirnya...
silalah baca...
mmg kompen.. akn melekat dgn novel tu...
wat kerja pun x kusyuk...duk tringat psal nvel tu ajer..
nak abiskn baca cpt2..
errrr.. tapi.. smyang kushuk la....
t ngn penulis2 tu dosa.. x ksyuk smyg sbb nk bca karya yg dia buat.. x elok la kan...

crita nvel ni berkisar watak aleya ngn syed aizril...
dia citer mcm maner aleya blh ternikah dgn syed aizril ni..
lps tu.. mcm mner aizril ni lyn bini dia x ubah macm lyn bkn spesis manusia..
err.. kalau bkn spesis manusia..spesis ape ek?? alien kot kan..
truk lagi rasanyanyer pada layan alien...
n mcm mana anak2 aleya yatim sblm waktunya..
semua terkupas dlm  novel ni....

pas tu ada la wtk2 tmbhn yg len...
macam...
umairah.. kwn bek aleya...
n ikram.. kawan bek aizril..tapi tme klimaks cte ni ikram gduh ngn aizril..
sbb ikram menangkan aleya....
mana tak nyer.. syed aizril dlm cite ni bkn men lagi..
mcm badak sumbu ilang sumbu gayanyer..
suka2 pnampar bini... smpai berdarah...
tarik2 bini yang tgh mngndung..
kalo ko x ker hangin....
aku bca buku ni.. bkn stakat hangin dah.. taufan lanina trus...
terkenangkn sifat badak sumbu ilang sumbu si aizril tu...(wlpun rasa ayt ni berbelit.. bia lah.. nk tulis jugak!)

tapi.. dalam prangai mcm badak sumbu ilang sumbu si aizril tu...
ada laa jgk dia blagak ala2 kucing parsi yg mnja2.. meow2 gtu..
romantik la jugk time dia change jadi mcm tu...

tapi klu dia jadi badak blik..
mmg.. aiiiii.. rsa nk penampo ajer dia ni...
nasib bek ajer ak ni sedar diri..
kita rndah katik.. mcm aym serama jer.. x leh nak penampo org..huhuhu...
so.. kita x leh penampo syed Aizril..
kita pun lps kan gram ngn cara len...
kita lps geram scara halus...
mcm mana???
per lagi.. nangis sedu sedan la...
sedih aper yang dia buat kat aleya...
x de perikemanusiaan btul...
mmg sedih gila babas la...
babas x de gila mcm ni aku rasa....

x abis lagi baca novel ni...
pause kejap.. mlm nanti baru nak bca...
ksimpulannya.. nvel ni akn jadi nvel kedua favourite ak...
sbb yg prtama febret still lagi ''Sesuci Kasih Seorg Isteri''.....

 novel pling aku suka...

No comments:

Post a Comment