Tuesday 25 October 2011

hari sombong saya~~~..

salam...

maruku sudah siap...
tosei esk baru masak..
kari tgh mndidih...
tak sabar nak raya esk ni...
tinggal nak mandi minyak jer esk pagi...

dush3... penampo doplas kali kat pipi sendiri...
wakeup!! ...dey aci wakeup la.......
ohhh.. nasib baik tersedar dari mimpi...
walapun mimpi tu sgt indah.. ahaiiii....
happy depaavali......

bkn nak cerita pasal tu...
nak cerita pasal lain..

dengan ini....
mempersembah kan... idayu.. sombong girl untuk hari ini.....
kompang!!! ..
kepak..kepak.. kepong..kepong...

tapi kira sombong skala rendah jer la......
tak tahu la kenapa dgn aku  hari ni..
hermm..

jom aku tunjukkan situasi2 yg mngatakan aku sombong  hari ni...

Situasi pertama

Patient :  ayu... nak maruku?....

aku : tak apa lah pak cik...

buat2 kerja.. and prepare nak off dialysis pak cik ni...smbil borak2 benda lain dgn pak cik..

patient : pak cik ada limau... ayu mau?

aku : terima kasih... ayu knyang dah pak cik...

lps tu machine bunyi... maknanya dialysis dah siap... ak pun off dia.. and buang jarum... lps pada tu.. pak cik tu tnya lagi...

patient : ada bihun ni... ambik la.. mkn kjap2 lagi..

aku : x pe lah pak cik...pak cik makan la ek...

sombong kan aku..... terasa ke pak cik tu dgn aku?? tapi aku jwp smbil senyum.. just tolak apa pak cik tu bg jer.. (nak kurgkn rasa bersalah la tu...)

Situasi kedua

dalam pukul satu lebih... aku still menyombong.. hai.. lama pnyakit sombong aku hari ni.. dari masuk kerja, pukul 10 pg.. smpai ke pukul 1 lebih ...x habis2 lagi mnyombong...
doc.. ada vaksin tak pnyakit sombong ni?

cucu patient : kak ayu kenapa hari ni?

aku : senyap...

kawan aku : ha.. itu lah.. dari tadi lagi dia ni.... dia period rasanya ni... (dlm loghat sabah pekat)

cucu patient : a'a... biasa tak mcm ni...

aku : x de respon.. aku buat muka itik...  lps tu trus ambil tempat tepi maktok (my patient) untuk off dia punya dialysis pulak...

 risau jugk cucu patient aku tu ambil hati... tapi lps aku buat muka itik tu.. dia dtg duduk tepi aku atas katil.. ok la tu.. no hurt feeling... coz dia tahu.. aku ni bukan jenis mcm tu... nasib baik..... kalau tak dosa aku.. buat org terasa... uhuh....

Situasi ketiga

kak nor : ayu mai la mkn.. (dlm loghat utara)

aku : tak mau...

kak nor : awat? hang puasa ka?

aku : puasa nafsu...

kak nor : hang gataiiii.... mai la mkn.. aku x nmpk hang mkn pun....

aku : busy lah... nak buat observation ni....

tu lah 3 situasi yg agak ngeri pada hari ni..  jrg2 org blh tgk aku buat prangai mcm tu.. limited edition tau.. rugi sapa tak tengok....
ha yerrrr.. elok sgt la prangai mcm tu.... cntik sgt org pndang yer... (gaya mak org membebel)....

i'm just stressed....
stressed dgn kerja..
yang sgt2 busy dua tiga minggu ni...
tapi tu tak ada la mnjejaskan sgt hati naluri aku ni...

tapi bila stressed dgn org..
aiiii ... memey arr...
memang emosi aku akn terumbang ambing bak kambing berebut buah hati....
ko pnah tgk kambing berebut dreaming girl diorg?
tak pernah? 
tu lah pentingnya animal planet...
tapi time bab tu jer kan ko interested ayu??
hahaha.. tak cakap ape pun...

fanas hati ni...
melampau betul perangai...
kira aku tlg pun dah nasib baik....
kang.. aku buat selfish mengefish aku ni...
apa pun tarakkk....

dah2... sabar wokey..
sabar tu separuh daripada iman...

nanti kita calar kereta org tu...
hah.. what??
hehehehe....

No comments:

Post a Comment