Friday 21 September 2012

3 Tahun Bersama...

salam semua...

Berhutang satu entry ngn korang kan... hari tu nak smbung cerita psal entry ni kan... berkurun dah janji...baru hari ni nak tunaikan... ish3.. x blh pakai betul kan... so len kali jgn caya taw....

3 tahun...
Bersama Island hospital....
Merasa pendapatan sendiri...
Susah senang berdikari di pulau pinang...
Baru rasa, pyh nyaaaa bila ada tgungjawap...
Bergelumang dgn dunia medical....
Cuba belajar jadi nurse yg dedicated....
Melalui suka duka alam pekerjaan...
Tempuh bermacam2 ragam staff n patients

Kejap je rasa 3 tahun tu...
sedar2... eh..eh... dah 3 tahun la kerja kat cni....
macm smlm je baru masuk...
rasa macm baby je lagi... *bunyi cicak...

bermacam2 dah aku tempuh...
suka..
duka...
perit..
sakit hati...
macm2 la...

yang penting...aku cuba tuk jadi nurse sebaik mungkin.. sebab tu ramai patient suka aku.. hehehehe.. uwekkkk.. rasa nak muntah kan baca ayt mcm tu...



susah sebenarnya jadi nurse ni.... tggungjwp besar.. kita pertaruhkan nyawa manusia... salah sikit... nyawa pesakit kita yg dlm bahaya... naya tu... mana tahu.. kita membunuh dalam x sedar... susah kan jd nurse?






tu la.. kdg2 bila penat... bila stress dgn kerja... aku rasa nak balik bela kambing je..

lagi senang... rasa stress ngn kambing tu kalo buat prangai... blh lempang je.. x dak la kmbing tu nak saman ko jahhh... tapi.. x bek mengainiaya binatang... dosaaaa tu.... t dkt akhirat kambing saman ko.. haaaa.. time tu jwp la....



 anyway... life just begin... jauhhhhhhh lagi aku nk kena jalan...
umur pun masih muda lagi.. ehem.. muda la 20an lagi.. u shut up!! huh huh

ape yg kita blaja sehari2..kutip buat bekalan untk esk2... ikut la nak kutip nak simpn dlm tprwere aiskrim ke hape...
jadikan pengalaman tu sebagai pgajaran..
Insyaallah.. aku cuba belajar ubah diri aku dari sehari ke sehari....
untuk aku,untuk Dunia dn Akhirat, untuk family, untuk dia, untuk bakal anak2, untuk bakal cucu, untuk bakal menantu, untuk bakal cicit... * bunyi cengkerik..... agak2 la smpai ke cicit bagai.. huh...

Nota ibu jari kaki : Hari Ini Untuk Hari Esk......






2 comments:

  1. nurse bidang tugas yg jaa sgt minati dulu. tp syg x kesampaian..hehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom kita bertukarrr.... ayu x prnah terfikir pun nk jd nurse... huhu

      Delete