Thursday 24 November 2011

apa yang penting???

salam....

 Nampak title kat ats tu? pe la soalan pandai aku tanya korang kan.... mesti la korang nampak... kalau tgk kat tiltle kat ats tu.. tahu kan tagline untuk cartoon aper? spongebob!!.. nampak bebenau tak bekembang... bukan la...apa nama kartun tu? pe ek? jap nak nyanyi lagu dia.. tel berbunyi~~... ada haiwan dlm bahaya~~ ...lalalalalala...... haa... WONDERPETS... kah..kah.. payh kalau dah jadi makcik ni...

susah payah aku duduk ingat tajuk cerita kartun tu.. tapi bukan aku nak cerita pasal kartun tu pun. ahah!!... lempang doplas kali....

Nak tahu hari ni hari apa? hari JUMAAT.... tu budak tadika pun tahu la.... selain dari hari jumaat?...hokey... hari ni kita sambut Hari Hentikan Keganasan Terhaadap Wanita.... aku pun tak tahu sebenarnya.. uhu~~.. cara tu macam lama dah tahu pasal ni... baru tahu jugk sebenarnya... aku terdengar dkt Hotfm tadi... diorang bukak topik pagi pasal isu ni...

Pada aku kegananasan wanita mmg la berkait dgn pukul prmpuan..sakitkan tubuh prmpuan... penderaan seksual.. tu secara kasarnya la.. pnah korang tgk secara halusnya? blh tak kalau aku ckp.. menyakitkan hati seorg wanita tu jugk satu keganasan? bagi aku.. tu pun kira keganasan jugk... penderaan secara mental.. cnthnya curang @ men kayu 3.. mcm tak ada bnda lain kan korang nak main.. kayu jugk korang main.. abaikan tgggungjawap slh satu keganasan trhdp wanita jugk bagi aku.. please stop all this hokey....




 aku nak share la sikit dgn korang... yang mana dgr hotfm pagi ni... mesti dah tahu kan.. yang aku nak share ni.. pasal pemanggil2 yang call dkt hotfm pagi tadi... tu pun yang aku sempat dgr jer la yang aku sharekan dekat sini..

Pemanggil 1st yang aku dgr... dia cakap.. ''saya dah 8 kli couple dgn permpuan.. kadg2 prmpuan ni susah la.. nak merajuk sampai berminggu2.. lps tu nak pergi mana2 pun kna bagitahu. nak pergi kerja kena bagi tahu. dah sampai tmpat kerja kena bagitahu''... tu lbih kurang la yang dia cakap....
  • 1st.. aku tak tahu sebab mnyebab dia couple smpai 8 kali tuh... no komen about that.. sebab aku tak tahu.. smada yang bermasalh tu dia or girl2 yang dia couple tu.. no komen bout this... 
  • 2nd... prmpn merajuk sampai minggu2? aku tak tahu org lain.. tapi kalau aku.. ya aku seorg prmpn.. and perempuan suka merajuk... tapiiiiii.. berminggu2? nop..tak akan okey.. mostly prmpn yang syg giler dkt laki tu.. dia tak kan merajuk smpai berminggu2.. kalau dia merajuk sampai minggu2.. ada 2 sebab jer.. 1st.. mb sbb yang buat dia merajuk tersgt2 menyakitkan... or..or..or... cinta dkt pasangan dia sudah kurang... tu opinion aku la..... sebenarnya.. prmpn ni.. dia ada feeling of gedik sikit... ulang tulis yer.. SIKIT... yang gedik banyak2 tu.. tu aku tolak tepi... prmpn kalau merajuk.. diaorg bukan nak apa pun...kdg2 diorg nak kan perhatian.. diorg nak kan korang as a macho man pujuk diorg.. tak pun diorg nak hadiah..ala.. tak payh hadiah besar2.. cincin habib jewels pun cukup.. bnda2 kecik macam tu jer... hahahahaha.. confirm tak merajuk dah lepas tu.... ;-)


    • 3rd...what can i say.... this is very command problem for a macho2 man out there... pyh nak bg tahu kalau pergi mana2...payah ek? bukan kami nak bz body acctly... walaupun mmg ada point nyer kat situ sikit2.. haha... tapi kami as a perempuan.. kami rasa kami perlu tahu... just text ayt paling ringkas pun tak apa.. mb lelaki fikir.. ala... benda remeh mcm ni pun nak besar-besarkan... yeah... this is bnda yang subjektif.. korang kata bnda ni hal remeh.. tapi bg kami.. benda mcm ni bukan hal remeh.. bukan apa kan... sekurang-kurang kami tahu korang ada dkt mana... byk benifit kalau kami tahu korang ada kat mana... contoh.. kalau apa-apa jadi dkt korang... call tak angkat... kalau korg bg tahu korang kat mana.. blh la kami cari... mana la tahu.. korg tersangkut dlm lubg tands ker.. terlekat dkt kerusi opis smpai tak blh bgun ker.. nampak tak??? ... lagi satu.. kalau korang bagitahu korang ada kat mana awl2... tiba2 kami rasa macm nak suprise kan korang.. nak bawk kek besar2 ker.. nak bawak pizza satu van dkt korang ker...blh kami suprisekan korang kalau tahu korang ada dkt mana.. sudah jelas skrg???  or kabur2 lagi? kalau kabur lagi... pergi selam kepala dua tiga kali... lps tu sambil menyelam sedut air ikut hidung.. sure lps tu anda blh mlihat dgn sejelas-jelasnya... lalalalalala~~~.....


      panjang dah aku duk membebel dkt sini... cukup dah rasanya... ada lagi satu pemanggil yang call hotfm..perempuan.. yang ni betul2 diganasi oleh kaum lelaki @ husband dia sendiri... diganasi? betul ker perkataan tu?? huhu...
      tapi.. aku cerita lain kali lah... 
      chow dulu....

      No comments:

      Post a Comment