Friday 2 December 2011

hidung berlari (runny nose)

salam...

 hidung berlari terlari-lari mengejar saya.. dan saya... berlari-lari melarikan diri dari hidung berlari... kami sama-sama berlari.. dan terus berlari.. sampai hidung berlari dapat saya... dan dia terus berlari.. ahhhhh.. penat ahh asyik berlari jer ni... ok.. STOP!!... ;-)..but runny nose stil running dear.. how you want to stop that by your words only?? sabar je lah.....




 after dapat demam hari tu.. saya dapat pulak si runny nose ni.... kot bahasa org putihnyer la...dpgilnya runny nose.. tak ada nama lain kan org putih ni nak bagi kok yer pun.... kalau ikut nenek saya nyer plak oii pun... dia pggil.. berair hidung jer.. uhu.... or nama saintipip dia selama... eh silap.. selsema.......



selsema teman saya makan...
selsema teman saya tidur..
selsema teman saya mandi...
selsema teman saya tgk tv..
dont u see that? selsema baik kan?.. ekekeke.....
selsema jugk peneman saya pergi kerja...
selsema juga peneman saya time saya cucuk patient...
syok woo.. tgh2 nak cucuk patient tu kan.. tgh2 fokus ni ...duk cari salur darah.. tiba2.. blh buat muzik latar yang menusuk ke pgkal tlinga sambil nak cucuk tu plak...bergetar cuping tlinga org yg duk dkt2 saya.. rasa nya ponn...
bunyi nyer lbih kurg mcm ni.. syrottt..syrottt..  sedut bnda alah yang dipanggil mukus dalam bahasa halusnyer.. or.. bahasa kasarnya hingus air hidung..ahh.. nikmat..... hahaha..



bestkan kalau ada mama dekat kita time-time demam mcm ni... bahagia hidup... ahah....
tapi nak buat macm mana.. mama jauh... pandai2 la memanjakn diri sendiri... *music sedih......

p/s: penyakit tu pengahapus dosa-dosa kecil.. InsyaAllah....

“Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

syukran Ya Allah....

No comments:

Post a Comment