Friday 9 January 2015

POSTING OH POSTING

Rezeki, ajal dan maut tu ketentuan dari Allah SWT...

ni cerita suami aku menunngu untuk dipostingkan sebagai guru.. dugaan sungguh..
Suami aku ni lulusan pendidikan dari UTM.. habis je dia belajar n konvo.. kami kawin.. alhamdulillah jodoh kami dpercptkan..

Nk djadikn cerita... dia hbis blajar bulan soploh taun 2013...kami kawin 11.12.13.. so kiranyer masa kami kawin.. suami blum dapat kerja lagi.. n aku sentiasa positif.. bg aku rezeki tu dari Allah.. InsyaAllah akan ada rezeki untuk kami.. n aku betul.. Allah sentiasa ada dgn kami.. alhamdulillah.. rezeki kami sntiasa ada.. tak ada rasa susah dari segi kewangan.. makan minum semuanyer cukup.. Allahhuakhbar...

semntara nak mnunggu posting macam2 kerja suami aku buat..jadik cashier.. jadi pengawal.. macam2 pengalaman dia dapat.. ada tempat yg masalah dgn gaji pun ada.. ingt2 balik.. sedih pun ada.. sempat la jugk suami aku jadi cikgu ganti 2x..

Tunggu punya tggu... lps setaun lebih baru la dapat jawapan dari Kementerian.. bersyukur sangat2 kami time tu.. mana tak nyer.. aku pun naik kesian kat suami.. bila semakan untuk posting keluar n nama dia tak keluar.. blh nampak muka kecewa dia.. aku tak kisah pun kalau suami tak de kerja tetap lagi.. tapi as husband dia nk laksanakan tgungjawap dia dgn sempurna..

7.1.15.. tarikh keramat untuk suami.. posting jugak dia akhirnyer.. TAPIIII... postingnyer di SABAH...

Allah.... ujian untuk kami lagi... x de sebab untuk kami mengeluh dgn ujian kecil Allah ni sbb nikmat yg Dia berikan lg besar  untuk kami...

Untuk Suamiku...
Tabah la kat sana...
Ingatlah kami berdua...
Jaga la Solat n doakan Harraz n isteri abg setiap kali lps solat...
Harraz n ayg sntiasa ingt n doakan abg....

Sekian..

xoxo
Ayu








No comments:

Post a Comment