Monday 11 July 2011

Plaster Dihati.....

Ramai org ckp.. kalau hati kita sakit, plaster hati ni... tak pun jahit hati ni.. tak pun ubatkn hati ni.. tapi kita tak perasan kenapa ALLAH ciptakan pelangi selepas hujan? kenapa ALLAH bagi hujan kt kita? kenapa ALLAH bagi kita perasaan kecewa? lepas kecewa, ALLAH bagi pulak kita perasaan
gembira.. Tak perasan?
 Hati ni tak perlu pun nak plaster.. kalau plaster sekalipun, takkan jadi sesempurna
yang dulu.. tetap jadi buruk.. sama macam luka kat badan kita.. lambat laun..pasti akan hilang kesan luka tu..
Sebab tu ALLAH ciptakan proses mitosis dalam badan manusia.. proses ini akan berlaku pabila kulit manusia berada dalam keadaan rehat (gelap) time malam proses ini akan berlaku.. sebab tu ALLAH cipta malam untuk kita.. supaya kita dapat rehatkan minda n badan.. sekurang2nya kita dapat tenangkan hati ni.. 
 Sebab tu ALLAH ciptakan MASA tuk makhluk-NYA.. sebab ALLAH nk bagi kita masa untuk kita
sempurnakan balik hati kita ni... masa akan mmbuatkan hati kita ni jadi sempurna balik.. "walau selebat manapun hujan tu..lambat laun pasti akan reda jua kan.. cuma samada cepat atau lambat sahaja" sama mcm hati ni.. tapi..ada cara juga untuk kita sempurnakan hati kita ni..

1) sentiasa ingat kepada ALLAH..
2) sentiasa memohon pertolongan kepada ALLAH..
3) banyakkan berzikir..
4) redha dengan segala yang berlaku
5) think positive!!

Pengalaman sebagai pengajaran.. Serahkan cintamu pada yang punya cinta... "daripda ALLAH lahirnya segala perasaan, maka kepada ALLAH jualah akan dikembalikan segala rasa."
 

No comments:

Post a Comment