Thursday 22 November 2012

Diganggu....

Seram nihh~~

Ceritanya bermula begini........
prap.. prap... prap...
bunyi tpk kaki...
rasa dingin dibelakang leher....
ada suara berbisisik dekat telinga...
awak~~~
awak~~~...



hahahaha.. aku acah je...

hari selasa petang...
aku baru balik kerja.. dalam pukul 4 mcm tu smpai kat hostel...
kpala tiba2 rasa sakit sgt...
aku abaikan..

dalam pukul 5 lebih.. aku masuk bilik air...
mandi mcm biasa..
tapi nak siap mandi.. bnda luar biasa plak jadi..
rasa macam ada bayang hitam dkt blakang...
lps tu kat tepi...
macam byang tu duk pndang aku..
aku abaikan jugak...
aku ingt tu just perasaan aku..
sebab aku ni mmg penakut tahap kronik...

aku smyg asar... n lps tu men fb smpai ke mghrib..
kemuncaknye kat sini lah..
pukul 7.40 mcm tu aku pergi ambil air smyg..
rasa lain sgt2....
rasa ada je something kat blakang..
lps tu rasa takut sgt..sgt.. sgt..
perasaan takut tu x tahu nk ckp cm ne..
aku mintak membe aku temankan...
okeh.. siap ambil air smyg...

aku masuk bilik tuk smyg mghrib...
still rasa x sedap hati..
rakaat pertama time sujud aku x blh truskan smyg..
aku pggil membe aku masuk bilik... duk kat sebelah aku smyg..
tapi.. sama jugk.. rkaat pertama aku rsa smtg plak kat depan..
aku berhenti smyg..
aku duduk ats sejadah.. n baca ayt kursi...

tiba2.. aku rasa nak menangis...
menangis yg luar biasa...
macm mana nak cakap ek?
aku pun sush nk gmbrkan..

aku mintk membe aku tu tel roomate aku suruh balik...
roomate aku balik...
duk jap.. aku meraung kat atss sejadah...
dia bca kursi.. aku ok balik...

ustaz dtg... bila ustaz kat bwh...
tiba2 aku  menagis...
bukan sbb sedih ke ape taw..
dia dtg sndiri rasa nk menagis tu...

time ustaz tu baca2 ayt..
pe lagi... aku menangis.. meraung.. menagis...meraung...
suara aku.. org kat bwh hostel pun blh dgr... bak kata diorg la...
last skali.. dia bg air yg ada grm n lada hitam.. mintk aku mndi skrg tu jugk..
smpai krg aku ok la lagi....
alhamdulillah... kita hanya usaha.. Tuhan yg tentukan semua..

ni pengalaman 1st time aku...
nak mintk.. biar la jadi last time...

Nota Ibu Jari Kaki : HAri Ni Nak pergi Rumah Kak long... mintak2 'dia' x kacau Irdina...

 





No comments:

Post a Comment